Utseendefixering

Såg att det var en läsare som frågade varför vi är så utseendefixerade och svaret är ganska lätt att svara på, för vi vill vara snygga!
Är man inte mån om sitt utseende och gör allt för att se bra ut så är man inte snygg. Sånt är samhället, tyvärr kanske vissa tänker men jag är glad för det för man mår ju mycket bättre med fina människor kring sig :)
Man ska helt enkelt se ut som de där tjejerna i reklamerna och ni killar ska ju se ut som killarna som posar i reklamerna!
Inget annat borde vara acceptabelt i detta land OCH Ni alla som gillar att vara fula/tjocka ta inte åt er av denna texten och bli deprimerade för det är inte det vi vill utan det vi vill få ut av detta är att uppmuntra er om att bry er mer om ert yttre.
Men trivs ni som fula så visst, men tips ; stanna inne och gå ALDRIG i bikini på stranden eller på badhuset. Ni kommer tacka mig.. Ingen vill se en ful människa i bara bikini, då är hela dagen förstörd juuu :(


Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas kvällen varit fin!

2011-12-22 @ 22:12:56
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vet inte riktigt om jag håller med om det ni skriver, men alla får ha rätt till sin åsikt självklart. Jag tror att det viktigaste är att man ska vara sig själv, och kunna stå för det och "bara vara den man är"Man missar så otroligt mycket om man ska lägga all tid och energi på hur man ser ut hela tiden när det finns så mycket annat man kan göra. Var stolt över den du är istället. Alla ser vi olika ut, men det är ju hjärtat som räknas, eller?



Sv: Tack så mycket! Självklart kikade jag in på er blogg och lämnade efter mig en kommentar och en liten åsikt. Hur länge har nu haft bloggen/hur gamla är ni? Ha en fin fredag!

2011-12-23 @ 10:42:09
URL: http://johannasofiaa.blogg.se/
Postat av: Tuva

Jag håller med Johanna. Det är inte bara utseendet som räknas utan att vara nöjd med den man är. Och vara sig själv. Man kanske är ''ful'' men trivs med den man är och det är det viktigaste.

Men iaf bra att ni yttrar er om er åsikt :)



sv: tack :)

2011-12-23 @ 19:26:54
URL: http://tuvatorhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0